Γνωρίζοντας το Μεσολόγγι, το Αιτωλικό και την Περικαλλέα λίμνη

mesologi

Ο Φ.Ο.Ν.Ι. αποφάσισε να περιηγηθεί στην πόλη οικουμενικό σύμβολο της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ της πανανθρώπινης ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ και του φιλελληνισμού.
Την πόλη των ΠΟΙΗΤΩΝ και των μεγάλων ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ.
Του Παλαμά, του Δροσίνη, του Τραυλαντώνη…….
Των Τρικούπηδων και των Δεληγιώργηδων.

Ξεκινήσαμε λοιπόν το πρωί της 28ης Σεπτεμβρίου, με όρεξη να επισκεφθούμε αυτή την Ιερή Πόλη.

Πρώτη μας στάση η αρχαία Πλευρώνα σε ένα ύψωμα στα βορειοδυτικά της πόλης του Μεσολογγίου η οποία σώζεται σε πολύ καλή κατάσταση. Το όνομα της πιθανόν να το πήρε από το γιό του Αιτωλού τον Πλεύρωνα.

Συνοδευόμενοι από έναν εξαιρετικό ξεναγό, που ακούραστος μας εξηγούσε τα της Ιστορίας, γνωρίσαμε τον εντυπωσιακό αυτό αρχαιολογικό χώρο, με την τεράστια δεξαμενή με τα πέτρινα φυσικά τοιχώματα, ένα μέρος της αγοράς, την αρχαία οδό και ένα υπέροχο αρχαίο θέατρο με πανοραμική θέα προς την λιμνοθάλασσα στα δυτικά του Μεσολογγίου.

Φεύγοντας από τον αρχαιολογικό χώρο κατευθυνθήκαμε λίγο πιο βόρεια όπου βρίσκονται, οι Ελληνικές Αλυκές μια εταιρεία του Ελληνικού Δημοσίου που ιδρύθηκε το 1988 με πρωταρχικό στόχο την οικονομική εξυγίανση των βιώσιμων αλυκών, ούτως ώστε η χώρα μας να καταστεί αυτάρκης όσον αφορά τις ανάγκες της σε πρωτογενές αλάτι. Η παραγωγή φθάνει στους 120.000 τόνους αλάτι ετησίως της Πανελλήνιας παραγωγής.

Συνεχίζοντας την περιήγησή μας διαπιστώσαμε ότι όλοι οι δρόμοι του Μεσολογγίου οδηγούν στο τείχος με τα κανόνια και στον Κήπο των Ηρώων, ο οποίος αποτελεί σύμβολο εθνικής αναφοράς και μας θυμίζει το χρέος προς την Πατρίδα και την πίστη στα ιδανικά της φυλής μας.

Πρόκειται όπως μας εξήγησε ο ξεναγός μας για μια σημαντική έκταση εσωτερικά με το τείχος της Πόλης που χρησιμοποιήθηκε ως κοιμητήριο στα χρόνια των πολιορκιών ( 1822-1826). Η ιδέα της δημιουργίας ενός κήπου αφιερωμένου στη μνήμη των προμάχων του Μεσολογγίου ανήκει στον πρώτο Κυβερνήτη της Ελλάδας τον Ιωάννη Καποδίστρια.

Στο κέντρο του κήπου δεσπόζει το άγαλμα του φιλέλληνα Λόρδου Βύρωνα και ξεχωρίζουν ο Τύμβος των Ηρώων μέσα στον οποίο τοποθετήθηκαν τα ιερά λείψανα των αγωνιστών και διάφορα μνημεία Φιλελλήνων, Γάλλων, Ρώσων, Σουηδών κ.τ.λ.

Μετά την εξαιρετικά εποικοδομητική αυτή ξενάγηση κατευθυνθήκαμε προς την Τουρλίδα τον ξεχωριστό αυτό οικισμό με τις ΠΕΛΑΔΕΣ, τα σπίτια των ψαράδων στην είσοδο της λιμνοθάλασσας. Καταλύσαμε στο ξενοδοχείο και το απόγευμα κάναμε την βόλτα μας για να απολαύσουμε τη θέα της λιμνοθάλασσας και το μαγευτικό ηλιοβασίλεμα. Το βράδυ φαγητό στην πόλη του Μεσολογγίου και ξεκούραση.

Την επομένη πρωί – πρωί ξεκινήσαμε για μια επίσκεψη στο Αιτωλικό και στο Μουσείο χαρακτικής τέχνης ” Βάσω Κατράκη”. Θαυμάσαμε τα πραγματικά αξιόλογα έργα της, πάνω από 500 ξυλογραφίες και χαρακτική επάνω σε σκληρή πέτρα.

Το μεσημέρι επισκεφθήκαμε ένα από τα ξύλινα σπιτάκια ( πελάδες ) όπως ονομάζονται και τα οποία στηρίζονται σε πασσάλους πάνω από την επιφάνεια του νερού. Γνωρίσαμε τα ( διβάρια ) τους πασαλόπηκτους φραγμούς από δικτυωτό πλέγμα για τον έλεγχο των μετακινήσεων των ψαριών.

Η λιμνοθάλασσα φημίζεται για το αυγοτάραχο και τα νόστιμα ψάρια της ( κέφαλος, τσιπούρα, λαβράκι, χέλι ) κλπ πράγμα που διαπιστώσαμε καθ’ ότι το γεύμα μας έγινε σε μία από τις πελάδες και γευτήκαμε τα νόστιμα αυτά ψάρια σε διάφορες συνταγές (ψητά, τηγανιτά, με σάλτσα).

Γεμάτοι από αυτή την διαφορετική εκδρομή, διότι γνωρίσαμε πολλά για την πόλη του Μεσολογγίου- Αιτωλικού, επιβιβαστήκαμε στο πούλμαν και μετά από μία στάση για καφεδάκι γυρίσαμε στην Νέα Ιωνία.

Ευχαριστώ τους διοργανωτές και τον Φ.Ο.Ν.Ι. και εύχομαι και σε άλλες τόσο όμορφες εκδρομές.

Από το μέλος του Φ.Ο.Ν.Ι.