15 Ιανουαρίου 2023 / Δυτική Πάρνηθα – Φυλή

Ημερήσια πεζοπορική

15 Ιανουαρίου 2023

Αγ. Κυπριανός – Αλογόπετρα – αναρριχητικά πεδία – σπηλιά Πρέμη – χωράφια Γκιόκα – Αγ. Κυπριανός

Παράδοση πια, στο ξεκίνημα κάθε Νέας Χρονιάς, μία διαδρομή στο δικό μας βουνό, την Πάρνηθα, με τις ανεξάντλητες διαφορετικές επιλογές.

Συνάντηση στις 8.45 πμ, με δικά μας μέσα, στην είσοδο του χώρου στάθμευσης της Μονής. (χάρτης)

Έναρξη της πεζοπορίας μας στις 9.00 πμ.

Η διαδρομή ξεκινάει από σημείο με πινακίδα λίγα μέτρα πριν από την είσοδο του χώρου στάθμευσης της Μονής. Στην αρχή είναι ήπια, μετά όμως συνεχίζει σε πετρώδες έδαφος και μικρές σάρες και σε σημεία με μεγάλες κλίσεις.

Πρώτα συναντάμε το αναρριχητικό πεδίο “Σπέλα Περιστέριτ” (Απέναντι Αλογόπετρα), μετά περνάει από 5 αναρριχητικά πεδία του Ζάστανι (Αλογόπετρας). Συνεχίζει από τα αναρριχητικά της Τροκάνεζας, Σπηλιά Ρίζου, Μικρή Βαράσοβα, και Έπος. Κατηφορίζει και συναντά διακλάδωση που στα αριστερά πηγαίνει στο σπήλαιο του Πανός και δεξιά ανηφορίζει σε πευκοδάσος που περνάει κοντά από την Σπηλιά Πρέμη (Μπρέμη).

Συνεχίζουμε τη σημαδεμένη διαδρομή, με πορτοκαλί τετράγωνα, προς τα χωράφια Γκιόκα. Εκεί είναι ελλιπής η σήμανση και χρειάζεται προσοχή για να πάρει κανείς την σωστή κατεύθυνση προς Αγ. Κυπριανό.

Μήκος Διαδρομής : 11 χλμ

Διάρκεια : 5 ώρες (συν τις στάσεις και ανάλογα τη σύνθεση της ομάδας)

Βαθμός δυσκολίας : 1+ (μέτρια για έμπειρους πεζοπόρους, δύσκολη για αρχάριους)

Υψομετρική Διαφορά : +/- 650 μ

Απαραίτητα πράγματα που πρέπει να έχουμε μαζί μας : Αδιάβροχο, ορειβατικά μποτάκια, ζεστά ρούχα (σκούφο, γάντια, μπουφάν), μπατόν πεζοπορίας, νερό, σνακ, ατομικό φαρμακείο.