ΔΑΣΙΚΟ ΧΩΡΙΟ ΠΑΠΑΔΕΣ

papades

ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΤΗΣ Β.ΕΥΒΟΙΑΣ 25 – 26/1/2014

Αν αποζητάς να ξεφύγεις από τη βουή της πόλης και τον συνωστισμό των ανθρώπων, ν’ αδειάσεις τα φορτία του μυαλού σου και να <<αποτοξινωθείς>> από την ένταση της καθημερινότητας ή αλλιώς να <<χαθείς>> από προσώπου γης και να τα ξεχάσεις όλα, δεν έχεις παρά να επιλέξεις ένα από τα Δασικά Χωριά που υπάρχουν σε όμορφα σημεία των ελληνικών βουνών και να ζήσεις την εμπειρία της απόλυτης επαφής με την ορεινή φύση.

Αυτό ακριβώς κάναμε κι’ εμείς, δηλαδή το πεζοπορικό τμήμα του Φ.Ο.Ν.Ι. επιλέξαμε ένα Δασικό Χωριό σε φόντο πράσινο και γαλάζιο. Το Δασικό Χωριό Παπάδες στην Β. Εύβοια.

Μα θα μου πείτε: Δασικό Χωριό πάνω σε Αιγαιοπελαγίτικο νησί? ΝΑΙ!. Αν πρόκειται για την Εύβοια, σίγουρα δεν θα πρέπει να προκαλεί έκπληξη, αφού η δασοκάλυψη του ορεινού κορμού του δεύτερου μεγαλύτερου νησιού της χώρας μας είναι τόσο εκτεταμένη που ευνοεί ένα τέτοιο εγχείρημα.

Ξεκινάμε λοιπόν να γνωρίσουμε την Βόρεια Εύβοια, που πιστέψτε με είναι ένα παραμύθι. Γιατί τα απάτητα πευκοδάση που μοσχοβολάνε ρετσίνι, με τις αμέτρητες διαδρομές, βλέπουν από παντού θάλασσα. Το Αιγαίο, τον Ευβοϊκό, τον Παγασητικό.

Στην πανέμορφη διαδρομή μας, συναντήσαμε το ΠΡΟΚΟΠΙ, όπου και επισκεφθήκαμε την εκκλησία του Αη-Γιάννη του Ρώσου και προσκυνήσαμε το σκήνωμά του.

Ανηφορίζοντας με το πούλμαν, γεμάτοι από κέφι μεν, αλλά με λίγο φόβο στην καρδιά μήπως και ο καιρός μας τα χαλάσει και δεν μπορέσουμε να γνωρίσουμε τις ομορφιές του Ξηρού Βουνού όπου είχαμε προγραμματίσει την πεζοπορία μας , συνεχίσαμε την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαδρομή μας μέχρι το ΔΑΣΙΚΟ ΧΩΡΙΟ ΠΑΠΑΔΕΣ, το οποίο διαθέτει 20 ξύλινα σπιτάκια με τζάκι για το χειμώνα και βεράντες για το καλοκαίρι με θέα το βουνό και τη θάλασσα.

Αφού τακτοποιηθήκαμε στα σπιτάκια ξεκινήσαμε για μια μικρή πεζοπορία γύρω από το Δασικό Χωριό . Μετά το τέλος της βόλτας μας επιστρέψαμε για μεσημεριανό φαγητό και ξεκούραση.

Το απόγευμα αφήνοντας πίσω μας τα τοπία του Ευβοϊκού κόλπου, συντονισμένοι με το << χορό >> των στροφών της ορεινής διαδρομής, φτάσαμε στο χωριό ΚΕΡΑΣΙΑ όπου επισκεφθήκαμε ένα από τα πιο άγνωστα μουσεία του νησιού το μουσείο <ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΩΝ ΘΗΛΑΣΤΙΚΩΝ> το οποίο είχε μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς παρουσιάζει την προϊστορική θηλαστικοπανίδα της Εύβοιας, μέσα από τα πολλά ευρήματα που έχουν έρθει στο φως το 1993 από ανασκαφές στην ευρύτερη περιοχή. Απολιθώματα όπως , κρανίο ρινόκερου, χαυλιόδοντας προβοσκιδωτού, αιλουροειδή και ύαινες.

Το βράδυ κόψαμε την πίτα του πεζοπορικού τμήματος, γιορτάσαμε τα γενέθλια ενός φίλου πεζοπόρου και το κάψαμε γλεντώντας με την συνοδεία ζωντανής μουσικής μέχρι πολύ αργά .

Το πρωί μετά το πρωινό, ετοιμαστήκαμε για την πεζοπορία μας στο Ξηρό όρος , που όμως δεν έγινε λόγω κακών καιρικών συνθηκών . Κάποιοι από την ομάδα φόρεσαν τα αδιάβροχά τους και περπάτησαν υπό βροχή και μέσα σε πυκνή ομίχλη , σε μία βατή διαδρομή κοντά στο Δασικό Χωριό.

Γυρίζοντας και αφού υπήρχε διαθέσιμος χρόνος επισκεφθήκαμε την ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΔΑΥΙΔ και τους καταρράκτες του ΔΡΥΜΩΝΑ, ένα από τα βασικά αξιοθέατα της περιοχής μέσα από ευκολοδιάβατο μονοπάτι που έχει διαμορφώσει το Δασαρχείο με τη χρήση φυσικών υλικών, όπως κορμούς και πέτρες.

Μετά το πέρας των δραστηριοτήτων μας, επιβιβαστήκαμε στο πούλμαν και μετά από στάση για μεσημεριανό φαγητό στο ΚΑΛΑΜΟΥΔΙ, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για την αγαπημένη μας Νέα Ιωνία.
Πολλά μπράβο στους διοργανωτές της εκδρομής και αναμένουμε και άλλες ακόμα καλύτερες.