Απόκριες στην Πριγκίπισσα του Αμβρακικού

Ποια πόλη άραγε αποκαλούν «Πριγκίπισσα»;  Μα, φυσικά, ποιά άλλη από την πανέμορφη Πρέβεζα.

Η Πρέβεζα σου ξυπνάει μνήμες, σε κάνει να νοσταλγείς, να χαμογελάς ίσως και να θλίβεσαι. Μια πόλη πανέμορφη αλλά και «αδικημένη» που φέρει χρόνια ολόκληρα το φορτίο της αυτοκτονίας του Καρυωτάκη, που έγινε αστικός μύθος. Και όπως ισχύει συχνά με τους αστικούς μύθους δεν είναι παρά γεγονότα αλλοιωμένα, μικρές αλήθειες και μικρά ψέματα μπερδεμένα σε ένα κουβάρι.

Όμως εμείς επειδή μας τράβηξε η ιδιαίτερη γοητεία της, η ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της, είπαμε να γιορτάσουμε την τελευταία Αποκριά και την Καθαρή Δευτέρα στην Πρέβεζα ατενίζοντας τις ακρογιαλιές με τα κρυστάλλινα νερά, την πλούσια βλάστηση, τους απέραντους ελαιώνες και τις τόσες εναλλαγές του τοπίου της.

Ξεκινήσαμε λοιπόν, το Σάββατο πριν την τελευταία Αποκριά, χαρούμενοι, με τα αποκριάτικα στις βαλίτσες και τις ψυχές μας γεμάτες από χαρά για το ταξίδι που θα κάναμε.

Αφού κάναμε μία στάση στο Κιάτο για καφεδάκι και μία δεύτερη στο Μεσολόγγι, συνεχίσαμε περνώντας από την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου, μήκους 1600 μέτρων και φτάσαμε στην Κορωνησία για μεσημεριανό φαγητό.

Ακολουθώντας ένα τοπίο σπάνιας ομορφιάς και αφού φάγαμε και ήπιαμε τα κρασάκια μας συνεχίσαμε για την Πρέβεζα όπου και τακτοποιηθήκαμε στο πολύ καλό ξενοδοχείο που βρίσκεται 2 χιλ. έξω από την Πρέβεζα στην περιοχή Μαργαρώνα.

Αφού ξεκουραστήκαμε για καμιά ωρίτσα επισκεφθήκαμε το κέντρο της πόλης για να παρακολουθήσουμε την Αποκριάτικη Παρέλαση και τα δρώμενα που αποτελούντο από άρματα και πολλούς καρναβαλιστές ξεφαντώνοντας και εμείς μαζί τους, ελαφρώς μασκαρεμένοι με καπέλα και μάσκες.

Το πρωί της Κυριακής ξεκινήσαμε για επίσκεψη στο Νεκρομαντείο του Αχέροντα περνώντας από την Αρχαία Νικόπολη στην οποία έχουν διασωθεί αρκετά ταφικά μνημεία, το θέατρο όπου πραγματοποιούνταν αγώνες, προς τιμήν του Θεού Απόλλωνα, ανάμεσα σε τραγωδούς και σοφιστές, κιθαρίστες και κωμωδούς.

Στο Νεκρομαντείο φτάσαμε περπατώντας από ένα ωραίο πλακόστρωτο πεζόδρομο ο οποίος ξεκινά από τον κεντρικό δρόμο του χωριού Μεσοπόταμος και σε 10΄ πεζοπορίας βρεθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο όπου στέκει το υπόγειο ανάκτορο του Άδη και της Περσεφόνης, εκεί όπου οι προσκυνητές υποβάλλονταν σε ψυχική και σωματική προετοιμασία για να έρθουν σε επαφή με τις σκιές των προσφιλών τους προσώπων. Όλα αυτά τα μάθαμε και άλλα πολλά από την εξαιρετική ξεναγό μας .

Φεύγοντας από το Νεκρομαντείο επισκεφθήκαμε τις πηγές του Αχέροντα και περπατήσαμε δίπλα στο πεντακάθαρο ποτάμι που αναζωογονεί ένα πανέμορφο τοπίο, το φαράγγι των πηγών, που δίνει ζωή στις αλκυόνες , τους τσικνιάδες, τις νερόκοτες και τις νεροχελώνες.

Μετά από αυτό τον όμορφο περίπατο καθίσαμε για φαγητό και γυρίσαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση γιατί το βράδυ μας περίμενε το αποκριάτικο γλέντι.

Σε μία πολλή όμορφη αίθουσα του ξενοδοχείου και με αρκετό κόσμο ξεπροβάλλαμε συνοδεία latin ρυθμών, μασκαρεμένοι και ξεσηκώσαμε την αίθουσα. Τι να σας λέω τώρα!!!!! Κλόουν, Ιππότης, Κοκκινοσκουφίτσα, Καμαριέρα, Τρομοκράτης, Γριά και τόσα άλλα. Το τι έγινε δεν λέγεται. Ξεσηκώσαμε και τους υπόλοιπους θαμώνες και έγινε ένα τρικούβερτο γλέντι μέχρι πρωίας. Ξεθεωμένοι αλλά ευχαριστημένοι και χαρούμενοι πήγαμε στα κρεβάτια μας γιατί την άλλη μέρα μας περίμενε η Καθαρή Δευτέρα.

Μετά το πρωινό ξεκινήσαμε για την παραλιακή κωμόπολη της Αιτωλοακαρνανίας την Βόνιτσα, με το καλοδιατηρημένο κάστρο, την πολυσύχναστη προκυμαία  με τα εστιατόρια και τα καφέ και στο βάθος να φαίνεται το νησάκι Κουκουμίτσα, όπου και παρακολουθήσαμε το παραδοσιακό δρώμενο τα «Γληγοράκια» όπου το άρμα μετά τον σατιρικό επικήδειο παρεδόθη στην πυρά με τραγούδια και χορό.

Αμέτρητοι καρναβαλιστές, ξυλοπόδαροι και καρναβαλικά σατιρικά άρματα συμπλήρωναν την παρέλαση.

Αφού δοκιμάσαμε την παραδοσιακή φασολάδα και τα υπόλοιπα νηστίσιμα μετά καθίσαμε ….να φάμε  σε παραλιακή ταβέρνα της Βόνιτσας. Το βράδυ βόλτα στα γραφικά στενά της Πρέβεζας.

Την επομένη ημέρα , αφού πήραμε το πρωινό μας και φορτώσαμε τις βαλίτσες μας κατευθυνθήκαμε στη λίμνη Ζηρού, ένα πραγματικά Ελβετικό τοπίο όπου απολαύσαμε τον καφέ μας ατενίζοντας τη λίμνη. Μερικοί από εμάς έκαναν και μια μικρή βόλτα δίπλα της.

Και φτάσαμε στην Ν. Ιωνία, εξαιρετικά χαρούμενοι γιατί σε μια ακόμη αποκριάτικη εκδρομή περάσαμε ΤΕΛΕΙΑ!!!!!!!

ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ !!!! ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ !!!!