ΥΠΑΤΗ – ΜΟΝΗ ΑΓΑΘΩΝΟΣ – ΓΟΡΓΟΠΟΤΑΜΟΣ

ipatti

Ξεκινάμε το πρωί της Κυριακής 24 Φεβρουαρίου, με πολύ καλή διάθεση όλοι και με σύμμαχο τον καιρό για την εκδρομή μας. Πρώτος μας σταθμός τα Λουτρά Υπάτης νοτιοδυτικά της Φθιώτιδας στην είσοδο του Εθνικού Δρυμού της Οίτης. Πήραμε το καφέ μας σε μια καταπληκτική καφετέρια και εκεί συναντήσαμε τον ξεναγό μας τον κ. Μπάμπη.
Ξεκινάει η ξενάγηση, από την πόλη της Υπάτης. Δεν μπορώ να περιγράψω το τι μας εξιστορούσε και μας περιέγραφε, όλοι με αυτιά τεντωμένα ακούγαμε τα όσα μας έλεγε. Περάσαμε από το Κάστρο, το Βυζαντινό Μουσείο το πανέμορφο καταρράκτη με τους νερόμυλους και καταλήξαμε στο Υδροθεραπευτήριο των Λουτρών. Είναι το πλέον σύγχρονο και θεωρείται το τελειότερο στη Χώρα μας. Σήμερα τα Λουτρά είναι μια μικρή αλλά ολοκληρωμένη λουτρόπολη που δεν της λείπει τίποτα.

Φεύγοντας από τα Λουτρά για να φτάσουμε στη Μονή Αγάθωνος που βρίσκεται στη πλαγιά του όρους «Οίτη», περάσαμε από ένα θαυμάσιο φυσικό τοπίο γεμάτο από πεύκα, ψηλούς θάμνους, καβάκια (όπως έλεγε ο ξεναγός) και πολλές κρανιές. Μόλις φτάσαμε πήγαμε να δούμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας που βρίσκεται στο προαύλιο της Μονής. Εκεί εκτίθενται τα περισσότερα είδη της πανίδας της Οίτης (είδη πεταλούδων, φίδια, λύκος, αλεπού κλπ). Στο εξωτερικό χώρο έχει δημιουργηθεί ένας μικρός βοτανικός κήπος που περιλαμβάνει τα σημαντικότερα είδη χλωρίδας της και αποτελεί το μοναδικό στο είδος του στην περιοχή. Ακόμα σε μια περιφραγμένη έκταση του μοναστηριού 1000 στρεμμάτων ζουν σε συνθήκες «ελευθερίας» αρκετά ελάφια τα οποία μπορεί κάποιος εύκολα να τα δει.

Πλησιάζοντας τη Μονή, ξεχωρίζει κανείς το μεγαλόπρεπο καθολικό αθωνικού τύπου με τέσσερα ενσωματωμένα παρεκκλήσια, στο ένα από αυτά εκτίθεται το σκήνωμα του Ιερομάρτυρα Βησσαρίωνα. Ιερωμένος μας υποδέχτηκε, μας μίλησε για το ναό και την ιστορία του και μετά μας φιλέψανε, στο χώρο υποδοχής τους με ένα πολύ ωραίο κεντρικό τζάκι αναμμένο, ρακή με βουτήματα.

Από εκεί πολύ ευχαριστημένοι για τα όσα ακούσαμε και είδαμε πήγαμε πολύ γρήγορα για Γοργοπόταμο. Πήγαμε στο ψηλότερο μέρος όπου από εκεί είδαμε σε μικρή απόσταση τη Γέφυρα. Στο χώρο αυτό γιορτάζεται κάθε χρόνο η επέτειος της ανατίναξης της γέφυρας, το κορυφαίο γεγονός της Ελληνικής Εθνικής Αντίστασης του Ελληνικού Λαού στη Νεότερη Ιστορία από τις ενωμένες αντιστασιακές οργανώσεις ΕΑΜ και ΕΔΕΣ τη νύχτα της 25ης Νοεμβρίου του 1942. Ήταν το μεγαλύτερο σαμποτάζ στην κατεχόμενη Ευρώπη.

Φυσικά, λίγο αργούτσικα για μεσημέρι, καταλήξαμε στην ταβέρνα του ΤΕΜΠΕΛΗ, όπου φάγαμε, ήπιαμε, χορέψαμε ( με ζωντανή μουσική) και είμαι σίγουρη ότι γυρίσαμε πίσω στην έδρα μας με γεμάτες τις μπαταρίες μας, ελπίζοντας σε μια άλλη εκδρομή μας.

Ευχαριστώ όλους που συμμετείχαν και μάλιστα την υπαρχηγό Άννα Ανθίμου που με βοήθησε τα βέλτιστα για την έκβασή της.