Το οδοιπορικό του Φυσιολατρικού Ομίλου Ν. Ιωνίας στην Κύθνο

Kithnos

Μπορεί η λαϊκή ρήση να λέει από « Μάρτη Καλοκαίρι και από Αύγουστο Χειμώνα» παρόλα αυτά , ο  Φυσιολατρικός  Όμιλος Ν. Ιωνίας,  τόλμησε να αποδράσει στην πανέμορφη Κύθνο με τις ρεματιές της γεμάτες πικροδάφνες, τους γραφικούς όρμους  με τις δαντελωτές παραλίες , τις αμέτρητες εκκλησίες  και τα γραφικά χωριά της.

Ξεκινήσαμε πρωί-πρωί στις 11/9  την Παρασκευή από το Λαύριο και με ενδιάμεσο σταθμό τη Τζιά φτάσαμε στο Μέριχα, το λιμάνι της Κύθνου. Από εκεί το λεωφορείο μας πήγε στα Λουτρά όπου και παραμείναμε.  Τα Λουτρά είναι ένα γραφικό λιμανάκι με υπέροχες παραλίες, ταβέρνες, ουζερί, καφετέριες, κατάλληλο και για νυκτερινές εξόδους. Επίσης υπάρχουν και οι ιαματικές πηγές το λεγόμενο υδροθεραπευτήριο των Λουτρών με τους μαρμάρινους λουτήρες, τους οποίους είχαν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν ο ΄Οθωνας και η Αμαλία.

Αφού ξεκουραστήκαμε το βράδυ κατευθυνθήκαμε προς τη Χώρα την πρωτεύουσα του νησιού. Κάναμε βόλτα στα σοκάκια της με τα κάτασπρα σπίτια, αγοράσαμε τοπικά προϊόντα και καταλήξαμε να τρώμε τα νόστιμα τοπικά εδέσματα.

Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε για τη Δρυοπίδα το κεφαλοχώρι της Κύθνου. Εκεί θαυμάσαμε  τα στενά δρομάκια, τις ανηφοριές και τις κατηφοριές, τις εκκλησίες, επισκεφτήκαμε το σπήλαιο Καταφύκι και αφού καταλήξαμε στην πλατεία ήπιαμε το καφέ μας και  αγοράσαμε τις τοπικές  πήλινες κατασκευές. Από εκεί ολοταχώς για την Παναγία Κανάλα.  Τι ομορφιά και αυτή , σε ένα πευκοδάσος ξεφυτρώνει το εκκλησάκι της Παναγίας. Ανάψαμε το κερί μας προσκυνήσαμε και μετά κατεβήκαμε προς το λιμανάκι για να κάνουμε το μπάνιο μας. ΄Ηταν ένα λιμανάκι απάνεμο σε συνδυασμό με τις υπέροχες ακτές, το πράσινο και το απέραντο γαλάζιο. Η Επιστροφή μας στο ξενοδοχείο έγινε νωρίς γιατί το βράδυ είχαμε το καθιερωμένο γλέντι μας στο Μέριχα.

΄Ηρθε και η μέρα της επιστροφής. Ειλικρινά λυπηθήκαμε που αφήναμε αυτό το ωραίο νησί και τους τόσο φιλόξενους κατοίκους του.  ΄Ολοι  και οι 43 μας, γυρίσαμε στα σπίτια μας  χαρούμενοι και ευχαριστημένοι με την υπόσχεση ότι θα ξαναπάμε.