Στο Καρπενήσι και στο φαράγγι Πάντα Βρέχει με τον Φ.Ο.Ν.Ι.

Όσες φορές κι’ αν  ταξιδέψεις στην Ευρυτανία θα ανακαλύψεις κάτι καινούργιο.

Γι’ αυτό και ο Φ.Ο.Ν.Ι. αποφάσισε να την επισκεφθεί για πολλοστή φορά και  να διασχίσουμε για δεύτερη φορά, με το πεζοπορικό μας τμήμα, το φαράγγι Πάντα Βρέχει.

Καθώς πλησιάζουμε το Καρπενήσι, πρώτη φανερώνεται η επιβλητική κορυφή του Βελουχιού, μέσα στην παραζάλη που συνοδεύει πάντα την ανάβαση προς τον Τυμφρηστό.

Στο Καρπενήσι, καλώς ή κακώς σπάνια κάθεσαι πολύ. Εδώ έχεις έρθει για άλλα πράγματα. Όπως να σεργιανίσεις με τις ώρες στα πανέμορφα χωριά που απλώνονται κατά μήκος του Καρπενησιώτη, άλλοτε κρυμμένα πίσω από τα δάση των βουνών κι άλλοτε σε πρώτο πλάνο, σκαρφαλωμένα στις  απότομες πλαγιές της Καλιακούδας ή της Χελιδόνας.

Έτσι και εμείς φτάσαμε στο χωριό Κορυσχάδες, ένα από τα ομορφότερα χωριά της  Ευρυτανίας, με πέτρινα καλοδιατηρημένα σπίτια και λιθόστρωτα σοκάκια, όπου διαδραματίστηκαν σημαντικά γεγονότα της νεώτερης Ελληνικής ιστορίας, όπως το συνέδριο του Εθνικού Συμβουλίου της Ελεύθερης  Ελλάδας  στις  14 με 27 Μαΐου του 1944 και την περίοδο του εμφυλίου στα τριγύρω δάση.

Αυτό το παρελθόν – του αγώνα της επιβίωσης αλλά και της παραφροσύνης- φαίνεται ακόμη στους τοίχους του παλιού σχολείου που επισκεφθήκαμε, το οποίο πλέον λειτουργεί ως μουσείο της Εθνικής Αντίστασης.

Όσοι δεν επισκέφθηκαν το μουσείο έκαναν μια πολύ ενδιαφέρουσα πεζοπορία από τους Κορυσχάδες στο Κεφαλόβρυσο, περνώντας  από κατάφυτες ρεματιές με πλατάνια και τρεχούμενα νερά, καταλήγοντας το μεσημέρι στην εξαιρετική ταβέρνα του Κεφαλόβρυσου όπου γευτήκαμε όλοι μαζί τα καλομαγειρεμένα φαγητά της και τις πέστροφες φτιαγμένες με τον παραδοσιακό τρόπο.

Συνεχίσαμε για Καρπενήσι όπου καταλύσαμε στο ξενοδοχείο μας για ξεκούραση και συνεχίσαμε με νυχτερινή έξοδο όπου ο καθένας  ήθελε.

Την επομένη ημέρα αφού πήραμε το πρωινό μας οι πεζοπόροι ετοιμάστηκαν για το Πάντα Βρέχει και περνώντας από το Κρίκελο που το διατρέχει ο Κρικελοπόταμος φτάσανε στο Μεγάλο Χωριό όπου τους περίμεναν τα τζιπ 4Χ4 τα οποία τους μετέφεραν στο χωριό Ροσκά για να αρχίσουν την πεζοπορία ( river treeking )   μέσα στο φαράγγι όπου δημιουργούνται καταρράκτες και μικρές κολυμπήθρες και βουτώντας στα νερά σε μερικά σημεία μέχρι τη μέση και παίζοντας κάτω από τους καταρράκτες γνώρισαν μια ανεπανάληπτη εμπειρία.

Όσοι μείναμε πίσω επισκεφθήκαμε τη Μονή Προυσού  που βρίσκεται ανάμεσα στα βουνά Καλιακούδα και Χελιδόνα, όπου φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Προυσιώτισσας  που μεταφέρθηκε για να σωθεί από τους εικονομάχους από την Προύσα της Μικράς Ασίας.

Το βράδυ κρασοκατάνυξη σε ταβέρνες ή μπαράκια του Καρπενησίου.

Την τελευταία ημέρα οι πεζοπόροι μας έκαναν άλλη μία κυκλική πεζοπορία από το Καρπενήσι στο λόφο του Αγίου Δημητρίου, αρκετά εύκολη αλλά εξίσου όμορφη  απ’ όπου αγνάντεψαν την κοιλάδα της Ποταμιάς και τον Καρπενησιώτη.

Τελειώνοντας την πεζοπορία   επιβιβαστήκαμε όλοι  στο πούλμαν για την επιστροφή μας στην Νέα Ιωνία , περνώντας από την Μακρακώμη για μεσημεριανό φαγητό.

Ευχαριστήσαμε όσους μόχθησαν για να πετύχει αυτή η εκδρομή και ευχηθήκαμε να γίνονται πολλές τέτοιες εκδρομές για να γνωρίσουμε τα φανταστικά μέρη που διαθέτει η όμορφη πατρίδα μας.