Στα οροπέδια και τις παραλίες της Λακωνίας

Ανηφορίσαμε πλαγιές, στριφογυρίσαμε σε οροπέδια, διασχίσαμε ελατοδάση και γραφικά χωριά, οδηγηθήκαμε στην κόψη των γκρεμών……. και καταλήξαμε στο Κυπαρίσσι, ένα από τα πιο γοητευτικά θαλασσινά σημεία του Μωριά.

Σ’ αυτό ακριβώς το μέρος αποφάσισε ο Φ.Ο.Ν.Ι. να κάνει μια τουριστική και άκρως ενδιαφέρουσα εκδρομή.

Ξεκινήσαμε λοιπόν από το γνωστό σημείο στη Νέα Ιωνία, για το τριήμερο της Πρωτομαγιάς. Γεμάτοι κέφι και ενδιαφέρον για την όμορφη αυτή πλευρά της Λακωνίας.

Αν και οι ορεινοί δρόμοι που διατρέχουν την Λακωνία οδηγούν στην πλευρά του Πάρνωνα, που βρέχεται από το Μυρτώο πέλαγος έχουν βελτιωθεί αισθητά, πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για μια μικρή περιπέτεια, ανηφορίζοντάς τις ατέλειωτες στροφές.

Η περιπλάνηση στα ορεινά χωριά τελειώνει στον παραδοσιακό οικισμό Χάρακας. Από εδώ ξεκινά η συγκλονιστική κατάβαση από τους γκρεμούς της Μαδάρας προς τ’ ακρογιάλια του Μυρτώου Πελάγους.

Το πέλαγος που σε κρυφοκοιτά πίσω από τις σχισμάδες των βράχων έρχεται όλο και πιο κοντά μας.

Φτάσαμε στο Κυπαρίσσι ή αλλιώς Βρύση. Έναν από τους ελάχιστους ανεπιτήδευτους παραδοσιακούς οικισμούς των ακτών του Μοριά, που διατηρεί το χρώμα και την γραφικότητα του (σ΄ αυτό βέβαια συνετέλεσε και η μακρόχρονη οδική απομόνωση) και τακτοποιηθήκαμε σε τρείς πολύ όμορφους ξενώνες με θέα την θάλασσα.

Αφού φάγαμε σε ένα από τα 3 ταβερνάκια και ξεκουραστήκαμε, το απόγευμα κάναμε έναν όμορφο περίπατο μιας ώρας περίπου, ακολουθώντας το ευχάριστο βατό μονοπάτι που μας οδήγησε στο μικρό παραθαλάσσιο ξωκλήσι του Αϊ Γιώργη.

Όσοι δεν περπατήσαμε μέχρι το ξωκλήσι ήπιαμε τον καφέ μας απολαμβάνοντας  την ομορφιά του πελάγους, σ’ ένα παραθαλάσσιο καφέ.

Το βράδυ φαγητό και ξεκούραση. Το επόμενο πρωί ξεκινήσαμε για έναν από τους πιο παραμυθένιους και ιδιαίτερους προορισμούς στην Ελλάδα, για το βράχο της Μονεμβάσιας, αυτή τη μικρή νησίδα στη Λακωνία που στέκεται περήφανη στη μέση της θάλασσας και κρύβει στα στενά της περάσματα μυστικά και ιστορίες, ενώ την άνοιξη γεμίζει χρώματα, αρώματα και θάλασσα.

Από εδώ κατάγεται και ο ποιητής Γιάννης Ρίτσος, με το σπίτι του να έχει θέα το απέραντο γαλάζιο. Να, λοιπόν από που άντλησε την έμπνευση και τη σοφία του.

Τριγυρίσαμε στα δρομάκια της καστροπολιτείας, χαθήκαμε στα στενά περάσματα και τις καμάρες και χαζέψαμε τα σπίτια και τους ξενώνες με τις πολεμίστρες με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και αφήσαμε τη φαντασία μας να ταξιδέψει στην εποχή που ζούσαν οι πειρατές και οι ιππότες.

Περιπατήσαμε στο βυζαντινό καλντερίμι που οδηγεί στην κεντρική πλατεία με το παλιό κανόνι και την εκκλησία της Παναγίας της Μυρτιώτισσας. Απολαύσαμε το καφεδάκι μας και επιστρέψαμε στο όμορφο Κυπαρίσσι για μπάνιο και φαγητό.

Το επόμενο πρωί φορτώσαμε τα πράγματά μας στο πούλμαν για την επιστροφή, περνώντας για μεσημεριανό φαγητό και μπάνιο στο όμορφο λιμανάκι με τη βοτσαλωτή παραλία και τις γραφικές ταβέρνες, στην Πλάκα Λεωνιδίου.

Απογευματινό καφεδάκι στ’ Ανάπλι (Ναύπλιο) με το Μπούρτζι και το  Παλαμήδι, που δεσπόζει πάνω απ’ την πόλη.

Γεμάτοι από αυτό το εξαιρετικό τριήμερο γυρίσαμε το βραδάκι στη βάση μας  ( Νέα Ιωνία) χαρούμενοι, ευχαριστημένοι και με την ευχή να μπορούμε και στη συνέχεια να γευτούμε και άλλα τέτοια ταξίδια με το Φ.Ο.Ν.Ι.